Hoeveel calorieen heeft sushi

HOEVEEL CALORIEËN HEEFT SUSHI? 11 TYPEN BEKEKEN

Gelukkig is sushi geen echt dikmakend voedsel, en als je zin hebt in sushi, is een caloriearme maaltijd niet uitgesloten.

Hoewel de sushirijst een goede hoeveelheid koolhydraten bevat, kan sushi zonder rijst worden geconsumeerd (dit wordt sashimi genoemd), en zelfs een standaard sushi-item kan een gezonde traktatie zijn zonder de caloriebank te verbreken.

In dit gedeelte benadrukken we de calorieën in sushi en de voedingswaarden die je waarschijnlijk zult vinden in je sushi-eetavonturen voor veel voorkomende sushi-producten.

We hebben gegevens verzameld over nigiri-sushi (vingersushi), maki-sushi (rolletjes), sashimi, bijproducten die je in een Japans restaurant kunt vinden, en zelfs producten die vaak worden gevonden in supermarkten.

We hopen dat deze gegevens je zullen helpen bij het maken van geïnformeerde keuzes.

CALORIE AANTAL VOOR DE MEEST POPULAIRE SUSHI-ROLLS

Iedereen kan genieten van sushi. Het is bijna een Nederlands tijdverdrijf om naar sushi restaurants te gaan. Er is echter zo veel sushi om uit te kiezen dat ik nooit weet welke ik moet bestellen.

Wil ik de Spicy Tuna of de regenboog sushi roll? De California roll of de spider roll? Dit vroeg me af wat de gezondere sushirollen zijn en welke minder calorieën hebben?

Hoeveel calorieën zitten er in deze verschillende soorten sushi?

Ik heb hier de beroemdste sushi-rollen op een rijtje gezet (van het hoogste aantal calorieën tot het laagste aantal), zodat je ook een expert in sushi kunt worden. De realiteit doet pijn als het gaat om calorierijke rolls, maar soms is een lekker sushi-roll het waard.

Deze calorietellingen zijn voor 6-delige sushirollen, die je meestal krijgt als je ze bestelt of afhaalmaaltijden koopt:

GARNALEN TEMPURA ROLL (508 CALORIEËN)

Calorieen in de garnalen tempura roll

De Garnalen Tempura-rol heeft de meeste calorieën omdat de garnalen worden gepaneerd en gebakken, waardoor de garnalen een knapperige, heerlijke smaak krijgen. Het bevat 508 calorieën, 21 gram vet, 64 koolhydraten, 20 gram eiwit.

Hoewel deze sushi de grootste calorieën bevat, bestellen degenen die de meest avontuurlijke en onverschrokken sushi-liefhebbers zijn het zeker.

REGENBOOGROL (476 CALORIEËN)

Aantal calorieen in de sushi regenboog rol
Voor degenen die een beetje van alles willen, is de Rainbow Roll degene die ze moeten zoeken. Het bevat 476 calorieën, 16 gram vet, 50 gram koolhydraten en 33 gram eiwit.

Deze sushirol is geclassificeerd als een van de meest gevarieerde en eiwitrijke rollen door een reeks vissen bovenop. En hoewel het veel calorieën bevat, is het een kleurrijke maaltijd.

PALING AVOCADO (372 CALORIEËN)

Paling avocado rol
Paling is taai en een van de vette vis van sushi. De Eel Avocado Roll bevat 372 calorieën, 17 gram vet, 31 gram koolhydraten, 20 gram eiwit.

Deze rol zit boordevol eiwitten, en hoewel dat een goede zaak is, heeft het een verfijnd sushimaaltje nodig omdat niet iedereen “enthousiast” is over zijn smaak.

CATERPILLAR ROLL (329 CALORIEËN)

Aantal calorieen in de caterpillar rollDankzij de avocadoplakken bovenop kreeg de Caterpillar Roll zijn naam. Het heeft 329 calorieën, vijf gram vet, zestig koolhydraten en negen gram eiwit. Deze rol omvat over het algemeen paling, tobiko (viskuit) en komkommer naast de avocado.

PHILADELPHIA ROLL (320 CALORIEËN)

Calorieen in de Philadelphia roll sushi
Je vindt zalm en roomkaas in de Philadelphia Roll, waardoor het een van de meer calorische sushirollen is. Het heeft 320 calorieën, acht gram vet, 32 koolhydraten en acht gram eiwit.

Als je van roomkaas met zeevruchten houdt, is het een lekker comfortroll op bestelling en een van de beste.

SPIDERROL (317 CALORIEËN)

Calorie gehalte in de sushi spider roll
De Spider Roll bestaat voornamelijk uit gefrituurde krab, die smaak en calorieën toevoegt aan een rol die verder vrij basic is. Het heeft 317 calorieën, 12 gram vet, 38 koolhydraten en eiwitgehalte van 13 gram.

De gefrituurde bereiding van de krab voegt vet toe, maar het is nog steeds een zeer beroemde en heerlijke roll.

ZALM AVOCADO ROLL (304 CALORIEËN)

Calorie aantal in de zalm avocado sushi rol
De zalm avocado-rol heeft overal ‘gezondheidsvoordelen’ op geschreven. Er zitten 304 calorieën in deze sushirol, 8,4 gram vet, 42 koolhydraten en 13 gram eiwit. Omdat het vol omega 3 vetzuren en goede vetten is, is het fantastisch.

SPICY TUNA ROLL(290 CALORIEËN)

Calorieen in de spicy tuna roll
De Spicy Tuna Roll heeft meer pit dan de standaard tonijnrol. Het bevat 290 calorieën, 11 gram vet, 26 koolhydraten, 24 gram eiwit. De heerlijke “specerij” wordt geproduceerd van mayonaise (die bijdraagt ​​aan het aantal calorieën), hete saus en groene uien.

CALIFORNIË ROLL (225 CALORIEËN)

California roll
Een klassieker is de California Roll. Het heeft 225 calorieën, zeven gram vet, 28 koolhydraten en negen gram eiwit. Het is de ideale rol voor beginners om voor het eerst sushi te proberen te maken, of voor een lichte maaltijd.

TONIJNROL (184 CALORIEËN)

Tonijn maki rol
Met het toegevoegde eiwit is de tonijnrol nog steeds vrij eenvoudig. Het heeft 184 calorieën, 2 g vet, 27 g koolhydraten en 24 g eiwit. Deze rol is een uitstekende keuze bij lichte vis zonder het “pittige” tonijnelement.

AVOCADO ROLL (140 CALORIEËN)

Calorieen in een simpele avocado rol
De Avocado Sushi Roll bevat de kleinste hoeveelheid calorieën, omdat het een van de meest elementaire is om te bestellen. Er zitten 140 calorieën in een avocadorol, 5,7 gram vet, 28 gram koolhydraten en 2,1 gram eiwit. Deze rol is licht en perfect voor degenen die niet van vis houden.

Lees ook: sushi, een beginnersgids

GEZONDHEIDSVOORDELEN VAN ZEEWIER

Nori of zeewier, omvat tyrosine en jodium dat de schildklierfuncties bevordert, nu brengt je schildklier je hormonen in evenwicht en dit is essentieel omdat dramatische veranderingen in hormoonconcentraties ook kunnen leiden tot gewichtstoename.

Zeewier helpt het evenwicht te behouden en bevat veel vezels zonder calorieën als extra bonus!

Ik was echt enthousiast toen ik het ontdekte, dankzij calorieloze vezels kun je je langer vol voelen, en het vertraagt ​​ook die irritante hongergevoelens. Zeg me dat dat niet geweldig klinkt.

Rijstazijn is uitzonderlijk en perfect voor de spijsvertering, maar het helpt je ook voedingsstoffen te absorberen uit andere voedingsmiddelen die je consumeert.

Het is een geweldige inductor van gewichtsverlies en het balanceert enkele van de vollere ingrediënten in sushi zoals sojasaus met een hoog natriumgehalte en als het niet voor die rijst was, zou je je opgeblazen en gewoon verschrikkelijk voelen.

Hier is Dr. Eric Berg die de voordelen van geroosterd zeewier verklaart:

Met zoveel voordelen voor gezondheid en gewichtsverlies springen deze drie componenten in sushi er vrij veel uit.

Omdat we voordelen hebben geïdentificeerd voor enkele van de meest gebruikte ingrediënten, moeten we het probleem van witte rijst nog steeds aanpakken.

Witte rijst is een no-go als je wilt afvallen, maar sushi kan geen sushi zijn zonder rijst en ik moet zeggen dat dat traditioneel gezien ook wel zo is. Er zijn tal van uitstekende sushi-rijstopties die sushi in zijn puurste, heiligste vorm laten als sushi en er zijn zelfs een aantal recepten voor sushi zonder rijst.

VERVANGERS VOOR WITTE RIJST

Met zoveel voordelen voor gezondheid en gewichtsverlies springen deze drie componenten in sushi er vrij veel uit.

Omdat we voordelen hebben geïdentificeerd voor enkele van de meest gebruikte ingrediënten, moeten we het probleem van witte rijst nog steeds aanpakken.

Bord sushi met overheerlijke witte ijst

Witte rijst is een no-go als je wilt afvallen, maar sushi kan geen sushi zijn zonder rijst en ik moet zeggen dat het zoveel stier is als ik het ermee eens ben. Er zijn tal van uitstekende sushi-rijstopties die sushi in zijn puurste, heiligste vorm laten als sushi.

Witte rijst kan worden vervangen door vezelrijke bloemkoolrijst die het geweldig maakt voor spijsverteringsredenen en waardoor je je sneller vol voelt om je calorieverbruik te verminderen. Wat ook fantastisch is, is dat de meeste locaties sushirollen serveren die zijn gemaakt met bloemkoolrijst.

Quinoa kan ook worden onderworpen aan rijst, het is rijk aan vezels en is ook glutenvrij! In restaurants die sushi serveren, is het een opkomende ster.

Last but not least, arborio rijst, die effectief risotto rijst is, is een geheim van thuis koken. Arborio rijst heeft antioxidanten die helpen bij het verhogen van het metabolisme, wat enorm kan helpen bij het gewichtsverlies.

Grote verantwoordelijkheid komt met uitstekende sushi.

Met alles wat je doet of eet, is teveel niet goed voor je, en je moet nog steeds bewust zijn van hoeveel je eet, zelfs met alle toegevoegde bonussen van gewichtsverlies door sushi te eten.

Sushi is een verleidelijke snack en je kunt tot twintig sushirollen of meer eten voordat je het je zelfs maar realiseert. Ik moet benadrukken dat, hoewel het lekker is, moet je proberen het onder de tien te houden.

Of je nu een man of een vrouw bent, het maakt niet uit hoeveel je hebt gegeten, want ja, eten dat goed is voor gewichtsverlies, maar overdrijven door te veel eten zou de impact gewoon teniet doen.

Als je je zorgen maakt over rijst, kun je ook sashimi eten, alleen de vers gesneden vis in plaats van op rijst.

HOE SUSHI TE BESTELLEN WANNEER JE OP DIEET BENT

Ik ben dol op sushi. Ik merk dat ik ergens tussenin zit tussen degenen die alleen gekookte vis eten en degenen die graag een heel bord sashimi consumeren, ongeacht of ze de producten kunnen identificeren of niet.

Sushi (en met name de Japanse keuken) hebben de neiging om een ​​goede naam te dragen, wat betekent dat mensen het als caloriearm en veilig beschouwen, ongeacht wat je bestelt.

Sushirestaurants bieden veel producten met minder en meer calorieën, de sleutel is om te weten hoe je sushi kunt bestellen als je probeert af te vallen.

Er zijn een paar hoofdtermen om mee te beginnen: nigiri (dat is een klein stukje vis bovenop een vingervormige rijstcake), maki (dat is rijst en vullingen, vis, groenten, enz. Opgerold in nori of zeewier ) of sashimi (gewone rauwe vis).

Een California Roll gemaakt van imitatie krab, komkommer, avocado en rijst gerold in zeewier lijkt het meest voorkomende menu-item voor sushi-nieuwkomers. Omdat deze typisch “binnenstebuiten” is, kan deze tot EEN KOP PER ROL meer rijst bevatten!

Afhankelijk van wie het produceert, kunnen calorieën sterk verschillen, maar het lijkt gemiddeld ongeveer 250-300 calorieën per 6-delige rol. Besteed aandacht aan California Roll Combo’s met 3 California Rolls, soep en salade. Die onschuldige maaltijd kan worden geklokt op meer dan 1000 calorieën!

Degenen met groenten of vis zonder extra sauzen of mayo, zoals tonijn- of komkommerrollen met minder dan 200 calorieën voor 6 delen, zijn de kleinste calorie maki-rolls.

In ongeveer 300 calorieën per rol, zijn rollen zoals avocado of pittige tonijn. Dit zijn broodjes die “traditioneel” versus “uniek” zijn. Gewoonlijk zijn de unieke rollen veel groter en zal hun calorietelling veel groter zijn.

Lees ook: heb je deze Japanse zoete aardappel al gegeten?

Het ultieme geheim om calorieën te besparen, is om een ​​rijstvrije Naruto-rol te bestellen die bestaat uit vis en groenten die in dun gesneden komkommer rollen.

Voor degenen die echt proberen hun onderdelen te kiezen, is dit een eiwitrijke, koolhydraatarme optie. Een Naruto-rol tonijn, zalm en avocado bevat ongeveer 110 calorieën en 13 g eiwit.

Afhankelijk van het soort vis, heeft een gemiddelde Nigiri sushi ongeveer 40-65 calorieën per stuk. Witvis, zeebaars en krab neigen naar de mindere kant van het spectrum met grotere trends van vette vis zoals paling, makreel en zalm.

Uit het oogpunt van calorieën is Sashimi de winnaar, waarbij elke ons rauwe vis ergens tussen de 25 en 40 calorieën heeft. In het ideale geval kun je met sommige van mijn geautoriseerde bijgerechten de rijst overslaan en je diner voltooien.

Sashimi is de winnaar vanuit een calorisch oogpunt met elke ons rauwe vis met ergens tussen de 25-40 calorieën. In het ideale geval sla je bij sommige van mijn geautoriseerde bijgerechten de rijst over en maak je je diner compleet met:

  1. Een salade (vergeet niet om dressings ernaast te vragen). Gebruik niet te veel dressing, dompel er gewoon je eetstokjes in en je bespaart veel calorieën.
  2. Edamame: ½ kopje = 100 calorieën, 3 g vet, 9 g koolhydraten, 5 g vezels, 8 g eiwit
  3. Zeewiersalade bevat verrassend weinig calorieën. Het gemiddelde restaurant serveert tussen de 45 en 70 calorieën, afhankelijk van de bron.
  4. Miso-soep: 1 kop = 40-50 calorieën, 1,3 g vet, 5,3 g koolhydraten, 1,1 g vezels, 3-4 g eiwit

Pas op! Als je caloriebommen wilt voorkomen, zijn er verschillende woorden waar je op moet letten bij het bestellen van sushi.

Crunchy impliceert gefrituurde beslagdelen. Alles wat “knapperig” is, zal het vet- en caloriegehalte van de rol aanzienlijk verhogen zonder enig gezondheidsvoordeel.

Spicy – bevat mayo. De geliefde pittige tonijnrol kan een extra 100 calorieën bevatten, alleen uit de pittige mayo over een standaard tonijn maki-rol.

Tempura betekent gebakken. Tempura-garnalen of Spider rolls bevatten elk meer dan 500 calorieën.

ALGEMENE TIPS OM GEZONDERE VERSIES TE BESTELLEN

Als je rijstproducten kiest, vraag dan om bruine rijst. Hoewel het calorische gehalte in principe hetzelfde is, profiteer je van wat extra voedings- en vulvezel en zit je eerder vol.

Ondanks het toevoegen van extra calorieën, bieden producten zoals zalm en avocado hart-gezond vet, zodat je er wat in je bestelling kunt vinden en andere calorieën kunt overslaan.

Nu voor de beste tip uit de lijst: vraag waar mogelijk om je maki-rollen in 8 stukken te snijden in plaats van 6.

Heb je niet het gevoel dat elk stukje sushirol te groot is om comfortabel in je mond te passen? En er is ook geen manier om het voorzichtig in tweeën te bijten, toch? Deze oplossing zal daarom perfect functioneren en dan denk je eerder dat je vol zit.

Ik vraag het restaurant altijd om mijn rolls in 8 stukken te snijden. (Sommige rollen die meestal niet in 6 worden gesneden, worden niet gemakkelijk in 8 gesneden, zoals grotere, unieke rollen) Je krijgt een perfect gevormde beet en nu lijkt het erop dat je meer voedsel hebt voor dezelfde hoeveelheid calorieën. Win-Win!

Opmerking: degenen die heel vaak sushi consumeren, vooral de Ahi-tonijn, moeten zich bewust zijn van het kwikgehalte, vooral vrouwen in de vruchtbare leeftijd en kinderen (die hoe dan ook geen rauwe tonijn zouden moeten eten).

Bekijk ook deze geweldige Japanse gestoomde broodjesrecepten